zimbri17Marcaj: triunghi roşu, cabana Vârful Ciucaș, punctul La Răscruce; cruce roşie, La Răscruce – Şaua Gropșoarele, apoi traseu nemarcat până la Curmătura Stânei; banda albastră, Curmătura Stânei – Cabana Vârful Ciucaș;

Durată traseu: 3 – 3 ½ h

Caracteristici traseu: drum relativ uşor, pe alocuri cu pante mai accentuate; diferenţă de nivel: circa 200 de metri;

Descriere traseu: de la cabana Vârful Ciucaș se merge pe poteca cu triunghi roşu, apoi se urmăreşte cumpăna de ape dintre Pârâul Berii şi Pârâul Strâmbu, până în Şaua Chirușca (aproximativ 30 de minute). Din şa, traseul de urmat, cel cu cruce roşie, părăseşte celelalte marcaje, înscriindu-se pe un pinten ce coboară din Culmea Gropșoarele. Se merge câteva sute de metri pe culme şi se continuă pe poteca care coteşte spre stânga, până în Şaua Gropșoarele (1663 m), ce desparte Valea Stânei de Piscul cu Apă. În şa, priveliştea este deshisă de Culmea Tătaru, continuată spre nord de Tătăruțu. În plan îndepărtat, se observă Muntioru şi Ivănetu, apoi Mălăia, Şaua Poarta Vânturilor şi Bocirnea. În partea stângă, Munţii Vrancei, mai teşiţi, şi Penteleul, mai ascuţit, apoi Vârful Lăcăuți. Din şa, se merge către est, urmărindu-se poteca nemarcată, iar la aproximativ 150 de metri mai jos se găseşte un izvor. Se trece izvorul şi se urcă treptat pe culme, având în stânga Piatra Laptelui. În dreapta, se întinde pajiştea de la obârşia Pârâului Stânei. Se urmează culmea până la capăt şi printr-un coborâş de circa 200 de metri diferenţa de nivel, din Şaua Gropșoarele se ajunge în Curmătura Stânei (1435 m), poiana întinzându-se spre culmea Văii Stânei.

Din Curmătura Stânei se continuă traseul spre cabana Vârful Ciucaș spre stânga, ocolind Muntele Albele pe la est şi nord. După aproximativ 300 de metri se întâlneşte venind din jos poteca marcată cu cruce albastră, care urcă de la Vama Buzăului prin Valea Strâmbu. Din acest punct, marcajul până la cabana Vârful Ciucaș este triplu (bandă roşie, cruce şi bandă albastră). Se urmează versantul nordic al Muntelui Albele, pe valea de obârşie a Paraului Laptelui, care se traversează. Se iese cu 70-80 de metri mai jos de Pârâul Izvorul Hoţului care se scurge de sub un perete de piatră. Traseul se continuă prin poiană şi printre pâlcuri de pădure până în şaua de sub Culmea Piatra Laptelui, de unde se poate observa partea centrală a Masivului Ciucaș, cu vârful şi tancurile Tigăilor Mari.

Direcţia se schimbă brusc spre sud, pe poteca care duce spre firul văii. De pe firul văii se coteşte la dreapta şi se iese pe culme, în Şaua Chirușca (1565 m), unde se adaugă marcajul cruce roşie, care vine de la Cheia peste Culmea Gropșoarele – Zăganu. Se străbate plaiul domol al Chirușcăi, cu orizont deschis, până la cabana Vârful Ciucaș.

Sursă: http://www.cabana-ciucas.ro/atractii-in-zona/#3

One Reply to “Cabana Vârful Ciucaș–Şaua Gropșoarele–Curmătura Stânei–Izvorul Hoţului–Cabana Vârful Ciucaș”